.
– El projecte crearà un eix cultural al costat de l’Auditori Municipal i dotarà la Unió Musical Milamarina d’unes instal·lacions d’última generació
Miramar, redacció | 5 de novembre de 2026 – 14:20 h
L’Ajuntament de Miramar ha donat la treta d’eixida a les obres de la nova Casa de la Música, una actuació d’abast cultural que suposa una inversió total d’1.080.000 euros. D’esta quantitat, 646.000 euros seran assumits amb fons propis municipals, mentre que els 434.000 euros restants provenen del Pla Obert d’Inversions de la Diputació de València.
El nou equipament s’ubicarà a l’actual Centre Social de l’Era, just al costat de l’Auditori Municipal. Esta disposició permetrà concentrar les principals infraestructures culturals del municipi en un mateix punt, configurant un nou eix de referència per a la vida social i artística del poble.
Disseny i acústica d’alt nivell acadèmic
La nova Casa de la Música ha sigut dissenyada per a respondre a les necessitats específiques de la Unió Musical Milamarina, tant per als assajos de la banda com per a l’activitat de l’escola de música i arts.
Per a garantir unes condicions acústiques d’excel·lència, l’estudi d’arquitectura encarregat del projecte ha comptat amb l’assessorament de Jesús Alba, catedràtic de Física Aplicada de la Universitat Politècnica de València (UPV), doctor enginyer de Telecomunicació i exmembre de la mateixa societat musical. Alba ja va liderar el disseny acústic de l’Auditori Municipal.
Pel que fa a la distribució interior, les instal·lacions comptaran amb:
1 aula d’assajos general.
4 aules individuals per a classes d’instruments.
3 aules col·lectives.
1 despatx organitzatiu.
3 magatzems d’equipament i instruments.
Impuls a la cultura i nou ús per a la Casa de la Cultura
L’alcaldessa de Miramar, Pilar Peiró, ha ressaltat que esta actuació demostra que “la cultura i la formació musical mereixen unes instal·lacions a l’altura del que representen per al poble”. Així mateix, Peiró ha avançat el futur de l’actual Casa de la Cultura, recentment adaptada en matèria d’accessibilitat: “La nostra intenció és destinar aquest espai a les associacions del municipi com a local de reunió i trobada, per a continuar ampliant recursos per al teixit associatiu local”.



