.
– L’entitat estalviadora fa balanç de quasi dos dècades d’impuls assistencial en la Vall d’Albaida i comarques veïnes en el marc del Dia Mundial de l’Alzheimer.
Ontinyent, redacció, 22 de setembre de 2026, 12:00 h
Amb motiu del Dia Mundial de l’Alzheimer, la Fundació Obra Social de Caixa Ontinyent ha refermat la seua trajectòria en la lluita contra una de les malalties més devastadores per a les persones i el seu entorn. Des de la seua posada en marxa l’any 2006, el Centre d’Alzheimer d’Ontinyent, recurs pioner a la comarca, ha atés un total de 745 persones, consolidant-se com un pilar fonamental per a la dignitat i el benestar de les famílies afectades.
Actualment, el centre disposa de capacitat per a 65 usuaris i compta amb un equip multidisciplinari de 50 professionals especialitzats. L’atenció es basa en un model integrat que combina estimulació cognitiva, musicoteràpia, teràpia assistida amb animals, programes d’activitat física i assistència sanitària personalitzada.
Una xarxa assistencial estesa per les comarques centrals
La tasca de l’entitat ha transcendit la ciutat d’Ontinyent per estendre la seua xarxa assistencial a altres municipis de l’àrea d’influència. Entre les accions més destacades trobem la implantació de serveis de transport adaptat per a les associacions d’Alzheimer de Muro i Albaida, així com el suport directe a projectes assistencials i terapèutics a Alcoi, Bocairent i Benigànim.
Des de Caixa Ontinyent s’ha volgut retre homenatge a les associacions, cuidadors i familiars pel seu esforç diari. L’entitat ha recordat el seu compromís fundacional de reinvertir els seus beneficis en projectes d’impacte social, subratllant que, “quan una malaltia esborra els records, l’afecte, l’atenció i l’acompanyament es convertixen en la millor manera de conservar la història i la dignitat de cada persona”.


