Pilar Vázquez arriba en un excel·lent estat de forma al Campionat d’Espanya Absolut de La Nucia

  • L’atleta del Club d’Atletisme Safor Teika competirà en la prova dels 3.000 metres obstacles
  • L’esdeveniment es disputa aquest cap de setmana i servirà per a estrenar la nova pista d’atletisme de la localitat alacantina

    La fondista del Club d’Atletisme Safor Teika Pilar Vázquez participarà aquest cap de setmana en els 3.000 metres obstacles en el Campionat d’Espanya Absolut d’Atletisme, que se celebra a La Nucia (Alacant). La prova està programada a les 22.25 hores de dissabte.

    Malgrat que l’esdeveniment té lloc en una data tardana, l’atleta entrenada per Andrés Dénia arriba en un excel·lent estat de forma. En principi no hi ha opcions de medalla, donat que acudeix com a huitena classificada amb una marca de 10:36,68, aconseguida a Pamplona el passat 27 de juliol, però podria acabar entre les finalistes. A més, se situa per davall dels 11 minuts, que era el seu objectiu per a aquesta gran cita de l’atletisme espanyol, i continua sent la 12a en el rànquing nacional.

    “Tot i que no he competit des de fa un mes he continuat amb els entrenaments; el mes d’agost m’ha passat volant, i a més em fa especial il·lusió que la pista de La Nucia s’estrene amb aquest campionat absolut, supose que el tartan estarà més blanet i serà més ràpid”, va comentar l’atleta.

    Amb aquest campionat Pilar Vázquez tanca la present temporada. La jove de 25 anys milita al club ‘groguet’ des de fa dues campanyes i és especialista en fons, tot i que també competeix en cross. El passat mes de juny va formar part del grup de xiques del CA Safor Teika que va lluitar a Sòria per pujar a la Primera Divisió, però quedaren terceres i només ascendien els dos primers equips. En l’àmbit popular destaquen les seues tres victòries en la Cursa de la Dona de Gandia, o les quatre de la Volta a Peu a la Platja de Tavernes (8 km). El passat mes d’abril va acabar d’estudiar el Grau Mitjà de Tècnic d’Atletisme, que s’imparteix a l’IES Maria Enríquez de Gandia, i actualment està fent oposicions per al cos de la Policia Nacional.

    D’altra banda, també tenien la mínima per a aquest campionat de La Nucia Mar Morant en disc i el migfondista Siro Piña, en els 800 metres llisos, però finalment tots dos han renunciat a participar per compromisos laborals i acadèmics.

    ….

    FOTOS 1- 2
    Pilar Vázquez, en una imatge d’esta temporada. / Foto: Javier Cloquell.

    __________________________________________________

Articles relacionats