L’ajuntament de Benifairó de la Valldigna ha presentat el programa de la 3ª edició del festival «Literatura a la Plaça», que es desenvolupa durant els mesos d’estiu. Com en les edicions anteriors, els actes es realitzaran a la plaça Major, on diferents escriptors, músics i especialistes en l’àmbit de la creació literària tractaran diversos temes proposats, presentaran els seus llibres, o realitzaran activitats. L’acostament a un públic heterogeni, popular, de la literatura és l’objectiu d’aquest festival. Com es va poder copsar en les edicions anteriors, pel format, el lloc, i la predisposició tant dels autors com del públic, crea un ambient d’interacció i de conversa distesa entre tots els presents realment enriquidora. Com assenyalen des del govern municipal, «a la plaça s’apleguen gent de tot tipus, edat, formació per, no sols sentir parlar sobre literatura, sinó també participar. Veïns que mai havien estat en un recital de poesia, que per les circumstàncies generacionals no ha pogut gaudir d’una formació acadèmica bàsica, acudeixen i no sols escolten, sinó també participen.»
Aquesta edició s’obri amb una sessió que porta per títol «la Valldigna: espai literari» on autors valldignencs conformaran una taula per parlar del potencial literari de la vall, tant com a espai, com d’ambient passat, present i propostes de futur de la literatura local. La música estarà present amb Eva Dénia, Maria Josep Escrivà i Elies Monxolí, que conversaran sobre la relació entre música i poesia. També està programada l’actuació d’Eva Dénia i Merxe Martínez. Dues sessions estaran dedicades als xiquets, amb el «Príncep Preguntador» d’Irene Verdú i Maria martínez, i Anna Canet amb el seu «de micos, princeses, mosquits i altres poemes divertits». Dos novel·listes saforencs tindran el seu espai a la plaça per a presentar les seues noves creacions, Santiago Díaz i Joan Tur. Joan Giner centrarà la seua dissertació sobre «el valencià de la Valldigna». Tancarà el festival, com en les edicions anteriors, la Festa Estellés. Enguany, per commemorar els 25 anys de la mort de Joan Fuster, aquesta se centrarà en la figura de l’escriptor de Sueca, però sense deixar de banda al de Burjassot. Porta per títol «dos amics es troben: Fuster i Estellés». Participaran l’especialista en l’obra fusteriana Isidre Crespo, i recitaran poemes acompanyats de música Maria Josep Escrivà, Josep Marqués i Josep Vicent Cabrera. Tancarà la festa el tradicional sopar popular i l’actuació de Maria Juan.
Des de l’organització destaquen la predisposició i el «comboi» que els autors mostren per participar, així com el dinamisme del món literari saforenc, els quals són, junt amb el públic, els vertaders artífexs d’aquesta «rara avis» que és la Literatura a la Plaça.
Com en l’edició anterior, col·laboren en l’organització Saforíssims i l’empresa Alverlamp.



