Diversos ajuntaments, a instàncies de la Federació Valenciana de Municipis, així com associacions de tot tipus, han condemnat de forma enèrgica l’assassinat de dones a mans de les seues parelles, amb tres víctimes esta setmana a València, Gandia i Alacant.
L’Ajuntament d’Oliva s’ha sumat a la convocatòria d’un minut de silenci aquest dijous a les 12.00 hores en la porta, on ha expressat “el dolor i condemna per les dones assassinades”, i ha fet una crida a la societat per a denunciar fermament tot tipus d’atac contra les dones alhora que ha demanat unió per a eradicar la violència masclista.
D’altra banda, l’organització de la Cursa de la Dóna Delikia de Gandia, i per extensió el Club d’Atletisme Safor Delikia Sport, ha manifestat en una nota la seua ferma condemna pels últims casos de violència masclista, i que eleven a 16 el nombre de víctimes mortals a Espanya en el que va de 2017. Al mateix temps, transmeten el condol als familiars i amics de les dones mortes i se sumen a les manifestacions de repulsa convocades per les institucions públiques. “Aquests casos ens fan perseverar en la nostra causa solidària d’enguany: aconseguir fons per a finançar un pis tutelat a Gandia per a protegir a les víctimes de violència de gènere”.
L’Ajuntament de Tavernes s’ha sumat també a la condemna i el rebuig dels últims casos de violència masclista. A les 12 del migdia ha tingut lloc un minut de silenci, en què regidors, treballadors de l’Ajuntament i ciutadans de Tavernes s’han concentrat a les portes de l’Ajuntament. També ho han fet a l’edifici del Braç Treballador. Amb esta concentració silenciosa han manifestat la solidaritat amb les famílies de les víctimes.
A Gandia també regidors i empleats municipals s’han concentrat al migdia a la porta de l’Ajuntament, junt amb desenes de veïns ue han fet un cercle a la plaça Major en un estremidor minut de silenci. A més, a la vesprada d’este dijous hi ha prevista una concentració a la plaça Major.
El col·lectiu CLGS (Col·lectiu de Lesbianes, Gais, Transexuals i Bisexuals de la Safor) ha penjat també un escrit de condemana al seu perfil de xarxes socials.
D’altra banda, a València tots els grups parlamentaris de les Corts Valencianes han manifestat aquest dijous la seua consternació i dolor pels assassinats de dues dones aquest passat dimarts a València i Gandia, considerats com a casos de violència de gènere.
Els representants dels cinc grups -PSPV-PSOE, Compromís, Partit Popular, Ciutadans i Podem- s’han concentrata les portes del parlament valencià en un minut de silenci per a expressar el seu duel per les dues dones mortes el dimarts i que el Govern central comptabilitza com a víctimes de violència de gènere. En l’acte han participat representants d’entitats socials i altres administracions.


