.
– L’alcalde José Manuel Prieto rep l’equip de joves talents, que han quedat tercers en una de les competicions internacionals més exigents del món.
Gandia, redacció, 5 d’agost de 2026
L’alcalde de Gandia, José Manuel Prieto, acompanyat per la regidora Elena Moncho, va oferir ahir una recepció oficial a l’Ajuntament als integrants del Gandilab Team. L’equip, dirigit per Víctor Rodrigo, acaba de tornar de la seua exitosa participació en l’Open Mundial de Robòtica celebrat a Austràlia, on ha competit contra els millors talents del planeta.
Durant la trobada, la representació municipal va felicitar personalment els joves components per l’extraordinari resultat obtingut. Malgrat ser un dels conjunts més joves de tot el certamen, l’equip gandià va obtindre una meritòria tercera posició, un bronze internacional que consolida l’alt nivell del projecte.
Innovació i talent jove amb projecció internacional
El Gandilab Team està integrat per alumnat d’entre 10 i 15 anys que treballa en iniciatives STEAM (ciència, tecnologia, enginyeria, art i matemàtiques). A través de la robòtica i la programació, el grup resol reptes complexos alhora que desenvolupa habilitats clau com la creativitat, la innovació i el treball en equip.
Tant Prieto com Moncho van fer extensiva la seua enhorabona a les famílies i al cos docent encarregat del projecte. L’alcalde va emfatitzar el valor de donar suport a iniciatives educatives que potencien el talent local i porten el nom de Gandia als grans escenaris internacionals.


