.
– La gandiana podria succeir Xavi Mestre com a campiona d’Espanya júnior en una cita marcada per l’absència de convocatòria de la selecció valenciana.
GANDIA, 25/04/2026
El ciclisme de la Safor torna a citar-se amb la història este dissabte. La jove ciclista de Gandia, Carla Bañuls, es postula hui com la gran aspirant a proclamar-se campiona d’Espanya de Gravel en el prestigiós Gran Fondo Sierra de Alcaraz, en terres manxegues. En cas de completar la gesta, Bañuls agafaria el relleu de Xavi Mestre, qui ja va alçar el títol nacional l’any passat.
Una lluita contra els elements i l’oblit federatiu
La participació de Bañuls arriba envoltada d’una situació que recorda, inevitablement, a la viscuda per Mestre en l’edició anterior. Malgrat el seu excel·lent estat de forma, la gandiana no ha sigut convocada per la selecció valenciana, veient-se obligada a competir de manera independent.

Tot i esta falta de suport institucional, el duo del Mirat Team parteix, a priori, com el gran favorit per a dominar la categoria. Això sí, la victòria no serà senzilla: al davant tindran rivals de l’entitat de María Mestre i Ane Zubeldia, que posaran a prova la resistència de la valenciana.
Un rendiment d’elit no recompensat
La trajectòria recent de Carla Bañuls és incontestable. Consolidada com una de les millors corredores júnior de l’estat, actualment ocupa la segona posició en la Copa d’Espanya. No obstant això, este gran rendiment tampoc ha sigut suficient per a la Federació Espanyola, que no l’ha inclosa en la llista per a disputar la “Omloop Van Borsele” a Bèlgica estos dies.
Hui, a Alcaraz, Bañuls té l’oportunitat de parlar sobre el terreny i demostrar que el seu talent està molt per damunt dels criteris de selecció.


