El col·legi Abecé de Gandia ha guanyat el premi a la Millor Producció Audiovisual en la II edició del concurs ‘De major vull ser com…’, convocat per les Naus i la Càtedra UV FISABIO (Fundació per al Foment de la Investigació Sanitària i Biomèdica), dirigit a joves estudiants amb la intenció de destacar la figura femenina dins de les disciplines científiques.
El col·legi Abecé es va presentar amb un vídeo titulat ‘De major vull ser jo’, que va ser relitzat per dues alumnes de 3erB, Marina Blasco i Irene Moreno, i dos alumnes de 2nB, Emma Boix i Pablo Fau, dirigit per la cap del departament d’innovació educativa, Paula López Plaza.
El lliurament de premis va ser el passat 8 de febrer en el Centre Cultural Les Naus, a càrrec de l’exalumna del Col·legi Abecé Ana Peiro. Marina, Irene i Emma van recollir el premi i van dir unes paraules d’agraïment i motivació. Van estar acompanyades per la directora del centre, Jeannette Segarra, qui també va intervindre en l’acte.
El vídeo titulat ‘De major vull ser jo’, mostra a través de diverses dones la història de la lluita femenina per la igualtat al llarg del temps. El vídeo explica que gràcies a l’esforç de moltes professionals ara per ara les joves poden aspirar a ser elles mateixes, a desenvolupar-se al màxim sense pors ni prejudicis, d’ací el títol ‘De majorvull ser jo’, missatge que a partir de la tercera edició serà el nou títol del concurs organitzat per les Naus i FISABIO.