Costa reclama la seua absolució a l’Audiència Nacional, en defensar que mai ha tingut cap responsabilitat en la “gestió ordinària de la tresoreria” de la formació, ni en les eleccions municipals ni autonòmiques, així com tampoc va tenir delegades funcions econòmiques dins del partit.
“Ricardo Costa en aquestes eleccions ni va autoritzar pagaments ni va contractar cap tipus de mitjà o suport per al desenvolupament d’actes electorals, ja que ni era la seua funció ni podia dur-la a terme”, destaca, per a afegir que l’absència de responsabilitats econòmiques per la seua banda queda acreditada en les declaracions de ‘populars’ com María Dolores de Cospedal, Luis Bárcenas i Cristóbal Páez en diferents procediments.
Finalment, posa en relleu que l’empresa de la trama Gürtel, Orange Market, mantenia contractes amb el PPCV des de 2002, és a dir, cinc anys abans de la seua arribada a la sotssecretaria general. Per tot açò, Costa nega haver comès delictes electorals ni falsedat en document mercantil.
Costa es troba entre les 20 persones que s’asseuran en la banqueta en els pròxims mesos per finançar de forma il·legal el PPCV entre 2007 i 2008, en concret les campanyes de les eleccions autonòmiques i municipals de 2007 i les generals de 2008.