La CGT porta a Europa el recurs sobre la il·legalitat de l’ERO en RTVV

La Confederació General del Treball (CGT) ha presentat un recurs davant el Tribunal Europeu de Drets Humans contra la sentència del Tribunal Suprem d’octubre de 2017 en la qual confirmava la de l’Audiència Nacional que declarava “ajustat a dret” l’Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) presentat per Ràdio Televisió Valenciana (RTVV).

En un comunicat, la central sindical ha recordat que CGT va ser “l’únic sindicat no firmant d’aquell ERO d’extinció, l’únic que va presentar les posteriors demandes davant les instàncies nacionals” i ara “l’únic sindicat que continua lluitant davant un ERO injust i arbitrari que van pagar únicament els treballadors”.

El recurs presentat a Europa posa l’accent principalment en l’incompliment de la sentència del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) que declarava nul l’acomiadament col·lectiu aplicat pel grup RTVV i defèn que l’aprovació de la llei 4/2013 per majoria absoluta del PP que va permetre el tancament, suposa una vulneració del dret a un procés equitatiu, ja que va tindre com a únic objectiu no aplicar una sentència ferma.

Aquest fet atempta, segons CGT, contra els drets dels treballadors i vulnera el Conveni Europeu de Drets Humans, per la qual cosa esperen que, “encara que siga a llarg termini, una revisió del cas i de les seues irregularitats permeta una sentència que faça justícia amb els treballadors d’RTVV després del cruel maltractament al que han sigut sotmesos per governs de diferent signe”.

Ha criticat que “el tancament realitzat pel PP va ser avalat pel govern suposadament progressista del Botànic amb la seua defensa en l’Audiència Nacional, un Botànic que estant en l’oposició feia una defensa dels treballadors i es va comprometre amb ells a revertir l’ERO”.

Segons CGT, “no només es va incomplir aquella promesa, també la que van fer d’aclarir on hauria anat a parar cada euro en la gestió del PP” perquè “no s’ha obert una comissió d’investigació per a esbrinar on van anar a parar els 1.300 milions del saqueig de Radiotelevisió Valenciana, ni aquest govern s’ha personat en els casos que segueixen oberts en diferents jutjats gràcies a les denúncies de la CGT”.

El sindicat ha criticat “el maltractament als treballadors d’RTVV per part del Botànic” i ha assenyalat que “la generositat que s’ha tingut amb altres col·lectius com els treballadors de l’hospital de la Ribera, Divalterra o la Fundació Esportiva Municipal, entre d’altres, no s’ha aplicat als treballadors d’RTVV, als quals s’ha tractat com a autèntics empestats”.

“Després de tot açò, el govern del Botànic va a obrir en breu una nova ràdio i televisió sense comptar amb els extreballadors (només d’una manera provisional), començant de zero, i amb un model privatitzat, on només seran servei públic els informatius. La resta estarà gestionada per empreses privades amb la precarització laboral que açò suposa”, ha indicat.

Al seu juí, “això no és el servei públic que defenien estant en l’oposició. Aquest model és el mateix que l’ara detingut Zaplana va intentar l’any 2002, o el que en la seua última etapa també va intentar el PP per mitjà d’Alberto Fabra, intents tots dos que van ser paralitzats en els tribunals.

Et Pot Interessar