26.3 C
Gandia
Dimarts, 3 octubre, 2023

Gandia sol·licita  acabar les classes presencials en la primera setmana de juny als Instituts Tirant lo Blanc i Ausiàs March

L’Ajuntament de Gandia ha accelerat la fi de les classes presencials de 2.500 alumnes de dos instituts el Tirant lo Blanc i l’Ausiàs March per tal de començar les obres d’ambdós edificis.

La sol·licitud es va fer per posar fi de les classes presencials en la primera setmana de juny, entre l’1 i el 7, en lloc del dia 23 i que s’ha justificat per les obres que cal escometre en cada centre.

Tirant lo Blanc

En el Tirant cal retirar l’amiant dels tallers d’FP i s’ha de fer durant l’estiu, ja que les màquines d’aquestes aules formatives no es poden derivar a barracons, no suportarien el pes.

Els treballs en el centre tindran un cost de dos milions d’euros i es financen amb el Pla Edificant, que costeja el Consell i la direcció d’obra del qual assumeixen els municipis valencians.

També es canviaran finestres, calderes i sistemes elèctrics. L’obra tindrà una duració de dotze mesos. Els alumnes es traslladaran a un centre provisional en l’avinguda Blasco Ibáñez.

Ausiàs March

La mateixa petició s’ha cursat per a l’Ausiàs March, que espera 20 anys una ampliació i remodelació. Aquest centre s’ha de traslladar a un altre provisional per als 600 alumnes, a una parcel·la al costat del Museu Faller, per la qual cosa serà necessari tot el període estival i aquestes dues setmanes de juny.

Articles relacionats