20.7 C
Gandia
Dimecres, 22 març, 2023

#FocusEloyEnciso: Treballs, Col·loquis, Taller de Cinema

– #FocusEloyEnciso: el cineasta gandià més internacional torna a casa per a presentar el seu treball cinematogràfic

– El cicle, que compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de Gandia i de l’Àrea d’Acció Cultural del Campus de Gandia de la UPV, exposarà el treball del director fins a la data actual al Teatre Serrano amb col·loquis de convidats sobre les seues obres els dies 9, 17, 24 i 22 d’aquest mes, a més d’impartir un taller de cinema a l’alumnat del Campus de Gandia de la UPV l’1, 16 i 25 de novembre, i el 16 de desembre, entre altres actes.

– Nahuel González, regidor de Cultura: “Tindre un referent del cinema a la nostra ciutat com Eloy Enciso ompli d’orgull i d’alegria a tota la gent que estimem la cultura”.

– Eloy Enciso, cineasta: “El Cine Pot del Teatre Serrano va ser el primer cinema que em va fer pensar a dedicar-me a aquesta professió”.

– Javier Pastor, subdirector de l’Àrea d’Acció Cultural del Campus de Gandia de la UPV: “Els tallers d’Eloy Enciso suposen una oportunitat única per a l’alumnat de Comunicació Audiovisual per anar més enllà de la formació reglada”.

Aprofitant l’estrena a Gandia de l’última pel·lícula del director de cinema gandià més internacional, Longa noite (premiada als festivals de Mar del Plata, Lima o Toulouse i nominada a millor pel·lícula europea als darrers Premis Gaudí), el regidor de Cultura, Nahuel González, junt amb el cineasta, Eloy Enciso, i el subdirector de l’Àrea d’Acció Cultural del Campus de Gandia de la UPV, Javier Pastor, ha presentat aquest migdia al Jardí de la Casa de la Marquesa el #FOCUSEloyEnciso.

Es tracta d’una iniciativa que compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de Gandia i del centre universitari, i que exposarà els tres llargmetratges del director, els quals es complementaran amb unes jornades de presentacions i col·loquis amb el mateix productor i amb convidats vinculats al seu cinema o a les temàtiques de les seues pel·lícules.

Pel que fa a la trajectòria d’Enciso, després de rodar el seu primer treball a Benidorm (Pic-nic, 2007), Enciso ha desenvolupat una creixent carrera internacional, amb seleccions a festivals i mostres de més de 30 països, i premis a llocs tan diversos com Argentina, França, Mèxic, Estats Units o Rússia.

Durant la presentació d’aquest cicle audiovisual, González ha destacat que “tindre un referent del cinema a la nostra ciutat com Eloy Enciso ompli d’orgull i d’alegria a tota la gent que estimem la cultura” i ha convidat a tota la ciutadania i a totes les persones que visiten la nostra ciutat a conéixer les seues obres i a “reivindicar el nostre director més internacional i un referent per a molts i moltes”.

Sobre les jornades de col·laboració amb el Campus de Gandia de la UPV, el responsable de Cultura ha posat en valor el treball conjunt de l’Ajuntament i la universitat per a reivindicar el cinema, sobretot tenint en compte que molts i moltes professionals de la Comunicació Audiovisual han sorgit d’aquest centre educatiu.

En la seua intervenció, Enciso ha agraït als agents implicats i a la ciutadania l’acollida del seu treball i ha assenyalat que presentar el seu treball a casa “és un gran honor i també una responsabilitat” perquè, entre altres sentiments, va “el Cine Pot del Teatre Serrano va ser precisament el primer cinema que realment em va impactar, un cine diferent que em va obrir els ulls i la ment per a, molts anys després, pensar a fer cinema, un cinema europeu d’autor” (d’art i assaig).

Com a part del seu retorn a Gandia, el director de llargmetratges impartirà un taller pràctic de cinema al llarg dels mesos de novembre i de desembre, on els participants desenvoluparan breus pel·lícules a Gandia o als voltants que es projectaran en una sessió pública al Teatre Serrano abans de la data final de 22 de desembre.

Finalment, Pastor ha manifestat que “els tallers d’Eloy Enciso suposen una oportunitat única per a l’alumnat de Comunicació Audiovisual del Campus per anar més enllà de la formació reglada i rebre una ensenyança directament d’un professional”, el títol amb més tiró del centre al qual el cineasta també es va diplomar.

Per a rebre més informació sobre els tallers i les inscripcions es pot escriure a tallercinemagandia@gmail.com

Programació completa del FOCUS

9 novembre a les 17.30 h a la Casa de Cultura: PRESENTACIÓ LLIBRE Aquí no hem vingut a estudiar, d’Enric Juliana (director de La Vanguardia).

CINEMA (Teatre Serrano)

• 9 novembre a les 19 h: Projecció del film Longa noite, amb presentació i col·loqui d’Enric Juliana (periodista i escriptor).

• 17 de novembre a les 20 h: Llargmetratge Pic-nic, amb presentació i col·loqui de José Luis Moreno (director adjunt d’Audiovisuals i Cinematografia de l’IVC).

• 24 novembre a les 20 h: Projecció d’Arraianos, amb presentació i col·loqui de José Manuel Sande (programador de la Filmoteca de Galicia).

• 22 novembre a les 20 h: Projecció de curtmetratges del taller Eloy Enciso.

TALLER DE CINEMA impartit per Eloy Enciso i dirigit a alumnes de la UPV i públic en general a les 16 h campus Gandia UPV els dies 1, 16 i 25 de novembre, i el 16 de desembre.

Articles relacionats