Comunicat de l’Ajuntament de Gandia al president de la Fundació de la Col·legiata

L’ajuntament de Gandia ha emés un comunicat per tal de contestar al president de la Fundació de la Col·legiata

Comunicat:

1.- L’Ajuntament comparteix la seua preocupació per l’estat de deterioració de la Col·legiata, sobretot pels despreniments que es produeixen quan hi ha temporals. De fet, el departament d’Urbanisme ha emés diferents informes en els últims anys dirigits a l’Arquebisbat, propietari de l’immoble, alertant de la perillositat de la caiguda de rebles i dels desperfectes. El més recent, a conseqüència dels últims desprenime
2.- L’Ajuntament de Gandia recorda que les Administracions Públiques disposen de línies de subvenció per a la rehabilitació de patrimoni, com per exemple, el 1,5% Cultural del Ministeri o les ajudes de la Diputació, a les quals es poden presentar organismes i institucions. Des del Consistori, s’anima a la Fundació de la Comunitat Valenciana per a la Restauració de la Insigne Col·legiata de Gandia a presentar-se a aquestes ajudes per a reparar l’edifici.

3.- L’Ajuntament de Gandia aclareix que, almenys en els últims cinc anys, no ha sigut convocat, i per tant, no ha participat de cap reunió de la Fundació.

Et Pot Interessar